De meest geschikte relatiegeschenken

Het zal je vast niet verbazen, er zijn ook trends aanwezig in het geven van relatiegeschenken. Ook dit deel van de organisaties gaan mee met de huidige ontwikkelingen. Relatiegeschenken zijn onmisbaar voor een bedrijf vanwege de effectiviteit van deze marketingtool. Je verleidt je relatiegeschenken zonder twijfel met behulp van deze richtlijnen voor geschenken, die ook nog eens hartstikke van deze tijd zijn.

De belangrijkste trends op dit moment zijn: technologie, duurzaamheid en een persoonlijke benadering. We gaan ze allemaal even langs.

Dat technologie voor op staat is niet toevallig, het is de trend van tegenwoordig. Het belangrijkste van relatiegeschenken is dat het een functie heeft, dit is zeker het geval bij geschenken met een technologie. Denk aan bijvoorbeeld powerbanks of koptelefoons. De meest populaire relatiegeschenk is de USB-stick, door de functionaliteit. Met jouw merk logo op de bovenkant is dit een jaar lang gratis reclame.

Tegenwoordig is duurzaamheid belangrijker dan ooit. Als bedrijf straal je door middel van duurzaamheid meerdere boodschappen uit. Zowel dat je begaan bent met milieu als dat je het welzijn van de klant belangrijk vindt. Maar wat is nu een duurzaam cadeau? Denk bijvoorbeeld aan bedrukte papieren tassen of andere duurzame kantoorartikelen.

Met een persoonlijke benadering leiden tot meer betrokkenheid van de klanten. Het voegt waarde toe aan het moment van geven en de klant zal zich meer gewaardeerd voelen door het geschenk. Het is dus geen gek idee om een persoonlijk element toe te voegen aan het geschenk dat je gaat geven aan je partners.

Dit zijn volgens de kenners de beste relatiegeschenken. Van de doorsnee pen tot verzorging sets, niet valt uit te sluiten als het gaat om relatiegeschenken. Bekijk wat het beste wat jouw branche past geef het geschenk aan de relaties waar jij het meest dankbaar voor bent na een succesvolle samenwerking. Welke komt wordt het?

1. Pen
  2. USB-stick