Daan Nieber verrast Nederland in RTL 4 programma

Nederlanders vieren steeds vaker vakantie in eigen land. Maar waar moet je zijn voor een dagje uit of een weekend weg? In ‘Mijn Stad’ ontdekt Daan Nieber dat elke stad een verrassend verhaal te vertellen heeft en wat ze onderscheidend maakt.

De serie wordt vanaf 7 december elke zondag om 15.20 uitgezonden bij RTL 4.

Elke aflevering gaat Daan op stap met een jongere en een oudere local, waardoor de stad door de ogen van verschillende generaties belicht wordt. Daan, ook dagelijks te zien als presentator van Editie NL bij RTL 4, vertelt: ‘Deze mensen hebben allemaal zo’n groot hart voor hun stad, die passie spat er echt vanaf. Ieder een eigen verhaal. Dat is fascinerend om te zien.’ Iedere aflevering staat een stad centraal. De steden die uitgelicht zullen worden zijn Leeuwarden, Alkmaar, Groningen, Middelburg, Assen, ’s-Hertogenbosch en Hilversum.

“Het programma is tot stand gekomen door onder anderen de gemeentes, het Mondriaan Fonds en de Nederlandse Museumvereniging. Samen hebben we met gedeelde ambitie 7 steden in beeld gebracht”, vertelt initiatiefnemer Jeroen Klinkers van CityFilm BV. “Het is heel leuk en interessant om te zien hoe de steden zo mooi verschillen van elkaar.”

Van culturele hoogtepunten tot typische streekgerechten en lokale festivals, Daan laat zien waar we als Nederlanders trots op kunnen zijn.

Voor de redactie

Voor meer informatie over het programma, kijk op www.rtl.nl/mijnstad.

Voor de RTL 4 trailer van het programma, klik hier.

Voor meer informatie over de producent CityFilm, ga naar www.cityfilm.tv

Perskit met foto’s en logo is te downloaden onder deze link.

Neem voor verdere vragen contact op met Annemargriet Heuft via 020-7720551 of Annemargriet@cityfilm.tv

Kayleigh Noordijk