Cheapflights media wordt momondo group

Focus op internationale groei en vergroten van het merk momondo

Raad van Bestuur versterkt met benoeming van momondo oprichter Thorvald Stigsen

Corporate re-branding zal beide merken online doen groeien

Cheapflights Media Ltd. neemt de naam over van haar dochteronderneming, de Deense reisvergelijkingssite momondo. Het bedrijf zal voortaan onder de naam momondo group voortbestaan. Dit besluit onderstreept de lange termijnstrategie van de onderneming. Deze strategie zal de verdere ontwikkeling van haar aanwezigheid in niet-Engels sprekende markten uitbreiden en het merk Momondo helpen nieuwe producten te ontwikkelen.

Het nieuwe re-branded bedrijf versterkt haar Raad van Bestuur met de benoeming van Thorvald Stigsen, oprichter van momondo en haar b2b-technologie voorloper, Skygate. Hij brengt 20 jaar aan ervaring met de reisindustrie, technologie en zakelijke expertise met zich mee.

Hugo Burge, CEO momondo group: “Wij zijn geloven heilig in het feit dat je de wereld samen helpt te komen door het aanbieden van betere travel search mogelijkheden en meer inspiratie. Wij hebben genoten van de samenwerking met Thorvald in de afgelopen jaren. Hij heeft een overweldigend inzicht in wat nodig is om het merk, de technologie en de producten bij elkaar te brengen. Het is ons een groot genoegen hem te mogen verwelkomen in de Raad. Bovendien zijn wij van mening dat gebruik van het merk momondo op het niveau van de momondo group, ons zal helpen bij de internationale groei van ons bedrijf en merk. “

Thorvald Stigsen, oprichter van momondo en momondo group bestuurslid: ” Ik vind mijn aansluiting bij de Raad van Bestuur erg opwindend en kijk er naar uit deel uit te maken van de verdere uitbreiding van momondo. Ik houd van de kernvisie van het bedrijf – Een open wereld is een betere plek – en ik denk dat we het reizen kunnen democratiseren met onze uitgebreide zoekfuncties. De momondo group heeft een ongelooflijke dynamiek en de reiswereld biedt zo veel mogelijkheden. Het is alles bij elkaar erg opwindend. “

De moedermaatschappij, momondo group, zal haar vestiging in Londen behouden terwijl de Deense meta-search afdeling  in Kopenhagen gebaseerd zal blijven.

Einde

Ben Rosier, Global Head of PR momondo group

Direct line: +44( 0)20 3219 7553

Mobile: +44(0)7740 251 147/ +44(0)7968 166 423

Aisha Brunings

Communications & PR momondo NL

aisha@clicksupply.nl

momondo group: “Let’s open our world.”

momondo group is een online travel media- en technologiebedrijf, gedreven door de overtuiging dat een open wereld een betere wereld is. De momondo group biedt travel search en reisinspiratie aan meer dan 13 miljoen bezoekers per maand – plus 6 miljoen travel nieuwsbrief abonnees – via haar merken Cheapflights (http://www.cheapflights.co.uk/) en momondo (www.momondo.nl).

Skygate begon met de inkoop van complexe luchtreisgegevens in 1992, terwijl Cheapflights sinds1996 een pionier is in de online vergelijking van vliegticket aanbiedingen voor particuliere gebruikers. In 2006 lanceerde momondo haar meta-travel search engine in de Scandinavische landen.

De momondo group heeft kantoren in Londen, Kopenhagen, Boston en Toronto, met een klantenbestand bestaande uit 16 belangrijkste internationale markten, maar bedient gebruikers over de hele wereld.

“Make voyages! Attempt them… there’s nothing else” – Tennessee Williams

“One’s destination is never a place, but rather a new way of looking at things” – Henry Miller

Aisha Brunings