BrickX Software en WebEngine gaan de uitdaging aan; groothandel automatisering en e-commerce in één!

Auteur(s): R. Sleutjens / S. Wijnen Eindhoven, 1 augustus 2018

De eerste stappen van de samenwerking tussen de twee Eindhovense partijen ziet eind vorig jaar voor het eerst licht, met als doel; ‘De groothandel en retail voorzien van een totaaloplossing voor alle online en offline verkoopkanalen, volledig met elkaar geïntegreerd’!

BrickX, voor groot- en detailhandel

Al jaar en dag is BrickX bezig met de ontwikkeling en uitbreiding van de totaaloplossing voor retail en groothandel. De markt vraagt om een steeds verdergaande samenwerking tussen verschillende systemen, om bijvoorbeeld webshop orders ook inzichtelijk te maken in de fysieke verkooppunten. Om aan eisen als “vandaag besteld, morgen in huis” te voldoen is optimalisatie van processen en hulp van software een vereiste. BrickX heeft alles onder één dak van ERP, Product Informatie Management en voorraadbeheer, tot Point of Sale en Business Intelligence rapportage.

WebEngineWebgeeks met een passie voor het onmogelijke

Met als moto “We make it work!” heeft BrickX met WebEngine de perfecte partner gevonden. Dicht bij huis, no-nonsense en meedenkend met de klant, kernwaarden die prima bij de BrickX mentaliteit passen. Binnen de samenwerking gaat WebEngine namens BrickX de klanten voorzien van een webshop oplossing, geïntegreerd met de belangrijkste functionaliteiten van BrickX.

Vernieuwde webshop koppeling

Magento 2 is in november 2015 verschenen en bezig met een snelle opmars binnen de webwinkel wereld. De webwinkelsoftware is volledig vernieuwd en lost direct een aantal problemen ten opzichte van Magento 1 op. Als automatiseerder volgt BrickX hier uiteraard de ontwikkelingen op de voet, om niet achter de feiten aan te lopen. BrickX heeft in juni 2018 de zelf ontwikkelde Magento koppeling uitvoerig getest, met de expertise van WebEngine aan de zijlijn.

BrickX biedt met Product Informatie Management ondersteuning voor productconfiguraties, welke met de vernieuwde koppeling volledig met Magento wordt geïntegreerd. Daarnaast worden alle producteigenschappen gekoppeld aan het BrickX PIM systeem, zodat artikelbeheer op één centrale plek uitgevoerd kan worden met distributie naar de (online en offline) verkoopkanalen.

Bent u op zoek naar automatisering voor uw groothandel of winkel en wilt u e-commerce integreren? Neem dan contact met ons op!

BrickX Software B.V.                                   WebEngine B.V.

Schimmelt 32                                                Cahorslaan 30

5611 ZX Eindhoven                                       5627 BX Eindhoven