Automatische emulsie navulinstallatie levert extra effectieve productie-uren op!

PetroFill automatische (na)vulinstallatie met PLC logica, ontwikkeld voor gerobbotiseerde machines of langlopende automatische bewerkingen, voor stand-alone toepassing of groepen machines.
Sommige activiteiten lijken zo banaal dat ze de aandacht ontglippen. Het bijvullen van de koelemulsies is daar een mooi voorbeeld van. Een praktijkvoorbeeld van een automatische vulinstallatie in een groot productiebedrijf. 15 machines krijgen een automatische vulinstallatie. Opbrengst: betere kwaliteit, schonere omgeving, minder verbruik én tijdsbesparing.

Het automatisch emulsie navullen en doseren van koelmiddelreservoirs in metaalbewerkings- machines speelt een steeds belangrijker rol. Door de hoge bezettingsgraad, grote gereedschapmagazijnen en het inzetten van robots, is het cruciaal dat machinereservoirs voldoende gevuld blijven. De Petrofill automatische vulinstallatie voorkomt productie-onderbreking of machine-uitval door te lage emulsieniveaus.

Voordelen

voorkomt machinestilstand door emulsie tekort bij manloos produceren
    doseert regelmatig na en voorkomt koudeschok en maat-afwijking
    verlengt standtijd van emulsie en gereedschappen