Aktetas vs Pilotenkoffer

Kiest u voor een aktetas of toch voor een pilotenkoffer? Zowel aktetassen als pilotenkoffers zijn erg geschikt voor de zakelijke gebruiker, maar welke is het meest geschikt voor u. In dit artikel vertellen wij u graag iets meer over de verschillende mogelijkheden, soorten en verschillen.

Aktetas

Met een prachtige leren aktetas komt u professioneel en stijlvol voor de dag bij uw klanten of zakenrelaties. Er zijn tegenwoordig veel verschillende modellen verkrijgbaar, van een klassiek ‘schooltas’ model tot een trendy en strak Italiaans design. Traditionele kleuren zoals bruin en zwart, maar ook vrolijke en moderne kleuren. Aangezien het steeds gebruikelijker is om een laptop of tablet te gebruiken, hebben steeds meer aktetassen tegenwoordig een speciaal beschermend laptop compartiment. Tevens zijn er ook speciale aktetassen voor dames.

U heeft de keuze uit relatief goedkope aktetassen gemaakt van kunstleer, die verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 65 euro. Maar u kunt ook kiezen voor exclusieve aktetassen gemaakt van zeer hoogwaardig kalfsleer, prachtig design en afgewerkt met de beste en fraaiste accessoires.

Pilotenkoffer

Een pilotenkoffer is vaak iets breder dan een leren aktetas en mede daarom erg geschikt voor het opbergen van bijvoorbeeld grote ringmappen. Er zijn pilotenkoffers verkrijgbaar in veel verschillende materialen, zoals aluminium, echt leer en ook synthetisch leer. Vrijwel alle pilotenkoffers zijn voorzien van een stevig handvat, enkele ook met een optionele schouderband. Veel handige vakken en organizers zorgen ervoor dat u uw documenten en overige spullen goed kunt opbergen, denk hierbij bijvoorbeeld ook aan pennenhouders, visitekaarthouders een speciale houder voor uw mobiele telefoon of tablet. Enkele pilotenkoffers hebben ook een speciaal verstevigd compartiment voor het veilig opbergen en transporteren van uw laptop.

Gaat u regelmatig op zakenreis, bezoekt u vaak een beurs of heeft u zware mappen in uw koffer? Wellicht is het dan handig om te kiezen voor een pilotenkoffer met een telescopisch trolley systeem, deze bevatten een handvat dat uittrekbaar is en zijn op de bodem voorzien van handige wieltjes.

Ben je op zoek naar een aktetas of pilotenkoffer, bekijk dan onze zeer uitgebreide collectie.

Maikel Huurneman