Nieuw onderzoek wijst uit dat 62% van alle bedrijven niet reageert op klantenservice e-mails

Een nieuw onderzoek van SuperOffice, leverancier van software voor CRM en klantenservice in Europa, wijst uit dat 62%62% van alle bedrijven niet reageert op e-mails aan de klantenservice.

Uit onderzoek blijkt dat 80% van de bedrijven prima klantenservice denkt te bieden, terwijl slechts 8% van de klanten vindt dat zij ook echt prima service krijgen. SuperOffice wilde weten of deze cijfers kloppen en deed daarom een eigen onderzoek naar de prestaties op het gebied van klantenservice onder 1000 bedrijven, zowel groot als klein, in de hele wereld.

SuperOffice stuurde de bedrijven een e-mail met twee vragen en kende een score toe voor de snelheid waarmee de bedrijven antwoordden, de inhoud van de klantondersteuning en de kwaliteit en tone of voice van het antwoord.

Voorafgaand aan het onderzoek ging SuperOffice uit van de hypothese dat de meeste bedrijven prima service bieden, dat kleinere bedrijven beter omgaan met klantenservice dan grotere en dat alle bedrijven snel reageren op verzoeken voor klantondersteuning.

Dit zijn de belangrijkste bevindingen van het onderzoek:

• 62% van de bedrijven reageert niet op e-mails aan de klantenservice;
  • 90% van de bedrijven stuurt geen ontvangstbevestiging na het ontvangen van een e-mail;
  • 97% van de bedrijven onderneemt geen vervolgactie om erachter te komen of de klant tevreden is met de reactie;
  • Slechts 20% van de bedrijven kan vragen beantwoorden in het eerste antwoord;
  • De gemiddelde reactiesnelheid bij het behandelen van een verzoek om klantondersteuning is 12 uur en 10 minuten.

Klik hier voor meer informatie over het rapport en gedetailleerde uitkomsten.

Over SuperOffice
SuperOffice wordt gedreven door passie voor CRM en is producent van bekroonde CRM-software voor verkoop, marketing en klantenservice. SuperOffice is de belangrijkste CRM-leverancier van Europa voor de business-to-business markt en wordt vertrouwd en gebruikt door meer dan 6000 bedrijven.

SuperOffice

SuperOffice  SuperOffice is één van Europa’s succesvolste CRM leveranciers. Onze software helpt bedrijven en medewerkers bij het realiseren van een hogere omzet, sterkere marketing en een hoogwaardige klantenservice. Ruim 11.000 bedrijven maken dagelijks gebruik van SuperOffice CRM.