Middellandse Zee cruise: Stampin’ Up! zet meest succesvolle partners in het zonnetje.

Stampin’ Up!, fabrikant van hoogwaardige knutselmaterialen, blikt terug op een succesvol boekjaar 2014/2015. Het aantal consultants in Europa groeide met 1.150 en de groei zet zich voort. Dit succes zou niet mogelijk zijn zonder de gepassioneerde creativiteit van de tot nu toe 8.950 partners binnen de Europese regio. Met een 8-daagse droomreis over de Middellandse Zee heeft de direct-sales onderneming haar demonstrators in het zonnetje gezet.

Het aantal demonstrators is niet alleen het afgelopen fiscale jaar aanzienlijk toegenomen, maar steeg de eerste acht maanden van het nieuwe boekjaar opnieuw nog eens met 1.750 adviseurs. Een bijzondere erkenning en ambitieuze doelstelling voor de onafhankelijke demonstrator is de jaarlijkse reis. Wereldwijd kwamen dit jaar 399 succesvolle demonstrators in aanmerking voor de rondreis met het cruiseship Norwegian Epic, waarvan 98 demonstrators uit Europa. Het begon op 22 mei in Barcelona, dan via Napels, Rome, Florence/Pisa, Cannes en Marseille, om vervolgens weer op 29 mei bij de beginhaven aan te meren. Deelnemers van over de gehele wereld brachten een intensieve tijd met elkaar door. Er is veel geknutseld, gelachen en men stond versteld. Versteld van het, buiten het prachtige mediterraanse landschap om, culturele avondprogramma op het schip met zinnenprikkelende dans- en theatershows. “Zo een reis brengt iedereen samen en is een grote erkenning van de geweldige prestaties van onze demonstrators. Creatievelingen van over de hele wereld hebben tijd om met elkaar de communiceren en hun inspiratie en ervaringen te delen”, verklaart Damir Basic, business development manager Nederland. “Ook voor ons is dit een kans om nog dichter bij onze demonstrators te staan en onze strategie steeds opnieuw samen te onderzoeken.”

Nieuwe evenementgrootte versterkt wereldwijde cohesie
Het delen van creativiteit is een essentieel onderdeel van de Stampin’ Up! lijfspreuk en behelst veel meer dan een abstract idee, het wordt echt nageleefd. Niet alleen op de jaarlijkse reizen van de succesvolste demonstrators, maar ook op de halfjaarlijkse OnStage evenementen. Daar komt iedereen samen en deelt men de vreugde van het creëren, zowel de ervaren teamleiders als nieuwe demonstrators en dat alles sinds dit jaar op hetzelfde moment in alle landen. Op 16 april vond het OnStage evenement voor de eerste keer in deze vorm plaats. In Amsterdam kwamen 200 demonstrators bijeen en kon men via live broadcast tegelijkertijd met 3.350 andere creatievelingen uit de gehele wereld de nieuwe producten uit de catalogus ontdekken. “Deze manier van organiseren zorgt ervoor dat we wereldwijd nog dichter bij elkaar staan en dat sterkt onze creatieve gemeenschap. Het is geweldig om te zien, voor ons en onze demonstrators”, zegt Axel Krämer, directeur Stampin’ Up! Europa. Het is dus niet verwonderlijk dat alle vier de evenementen in Europa al weken eerder volgeboekt waren.

Nieuwe catalogus met divers productaanbod
De demonstrators waren niet alleen tevreden met het succesvolle kick-off evenement voor het komende fiscale jaar, maar ook met het nieuwe productassortiment dat vanaf 1 juni beschikbaar is. De nieuwe jaarcatalogus 2016/2017 biedt 212 pagina’s aan stempels, stansen, papieren, accessoires en toebehoren, die precies afgestemd zijn op de wensen van onze doelgroep. “Het productscala is nog veelzijdiger dan voorheen: speels, geometrische, expressieve en zachte motieven, er is voor elk wat wils. En natuurlijk zijn de producten qua patroon en kleur perfect op elkaar afgestemd, zodat iedereen gemakkelijk zijn creativiteit kan ontplooien. Ook zonder ervaring.”, benadrukt Damir Basic. “Een perfecte basis voor de demonstrators om het succes in het boekjaar 2016/2017 voort te zetten.”

Achtergrond Stampin ́ Up! (www.stampinup.nl)
Stampin’ Up! is een Amerikaanse direct-sales onderneming, met het hoofdkantoor in de buurt van Salt Lake City in de staat Utah. Het is opgericht in 1988 en inmiddels zijn er in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk al meer dan 45.000 enthousiaste mensen als onafhankelijke demonstrator actief voor de toonaangevende fabrikant van hoogwaardige knutselmaterialen. Sinds 2007 worden de activiteiten voor de Europese Stampin’ Up! markt vanuit het hoofdkantoor in Frankfurt/Main gecoördineerd. In het kalenderjaar 2015 werd er bijna 34 miljoen euro bruto omgezet in Europa. Rond de 8.900 demonstrators zijn in Europa actief voor de onderneming.

Contactgegevens voor de pers:

Profilwerkstatt GmbH
Caroline De Cristofaro