2965/5000 Zeer grote karakters van de Wereldbeker van Rusland

We zijn in Brazilië, hier ontmoeten we een Braziliaan genaamd Elias de Souza Aguiar. Deze voetbalfan heeft sinds 1986 alle wereldbekers met een fiets bezocht, met uitzondering van het WK in 2002.
Toen hij 18 jaar oud was, vond hij deze drie meter hoge fiets uit en ging van Brazilië naar zijn eerste wereldbeker, die van Mexico 1986.

Die lange reis (meer dan tweeduizend kilometer) was slechts het begin van een groot avontuur dat sindsdien elke vier jaar werd herhaald, nog niet meegerekend in 2002, tot het aankwam in de huidige Wereld van Rusland.

In dit laatste toernooi parkeerde hij zijn fiets in de buurt van het stadion van Rostov Arena, waar het Braziliaanse team van Coutinho, Neymar en het bedrijf debuteerden tegen Zwitserland.
Deze fiets heeft drie wielen en twee zadels, we kunnen spreken van een uitdaging voor engineering, maar pas op omdat de twee gebruikers erin bewegen met een ongelooflijke behendigheid om drie meter boven de grond te zijn.

Zijn avonturen op deze “grote” fiets eindigen hier niet, aangezien, zoals hij ons vertelt, een incident toen hij trapte hem vervulde met geluk.
In Mexico beklom hij een vrouw op zijn fiets. Een auto rende over hen heen, deze Mexicaan brak haar voet, moest twee weken voor haar zorgen, ze werden verliefd en uiteindelijk trouwde ze.

Zijn inmiddels vrouw, Mexicaan en hij waren op tournee door Europa, woonden het WK in Europa bij, waar ze een kind hadden met dezelfde naam. Dit vergezelde hem van slechts 3 jaar naar alle data van de Wereldbeker sinds 1994, en verwijderde die uit Korea en Japan.

Kortom, hij heeft maar liefst vijftig landen op deze fiets gedekt. Omdat je de oceaan over moet steken om naar Rusland te gaan, om niet te verdrinken, nam je een vliegtuig van Sao Paulo naar Rostov.

We praten niet alleen over de “grootste” fiets, maar het is ook de kleinste, ook een product van de overvolle verbeeldingskracht van deze Braziliaan van 52 jaar. Inderdaad, we praten ook over een andere fiets waarbij het stuur ongeveer 30 centimeter van de grond komt en dat alleen een zeer flexibel persoon kan rijden.

Zoals we je in een van onze laatste artikelen vertelden, vinden we het verbazingwekkend wat mensen kunnen doen met een beetje fantasie en veel verlangen. In dit geval hebben we het ook over een fiets, zoals Matías Amaya en dat hebben we je in dit artikel verteld.

Aan de andere kant hopen we dat u geniet van deze Wereldbeker-datum omdat u te maken heeft met een zeer ongebruikelijke afspraak met zoveel trekkingen. En bovenal, dat u elke dag uw fiets neemt en trapt om pedalen te pedalen, alleen of in het beste bedrijf.

We nemen afscheid van vandaag, maar we ontmoeten je morgen met een nieuw artikel over je favoriete sport op wielen. En als je de jouwe nog steeds niet hebt, pak hem dan in de Helliot Bikes online fietswinkel, waar je de keuze hebt tussen weg, berg, fixie of zelfs de nieuwe elektrische fietsen!

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)